fbpx

Relații publice ajută organizațiile sau brand-urile să înțeleagă și să împlinească așteptările comunităților în care activează și pe care le servesc – David Gallagher

Ce înseamnă „relații publice”? Definițiile sunt foarte multe, și foarte mulți profesioniști în domeniu se contrazic atunci când vine vorba a trage o linie clară de demarcație între PR, marketing, corporate affairs și, uneori, chiar între PR și domeniul bine definit al publicității. Îmi plac foarte mult dezbaterile între colegii de breaslă și profesioniștii comunicării, în momentele în care încercăm să definim și auto-reglementăm acest domeniu de activitate, prin organizații precum ARRP sau articole în publicații de specialitate.

Dar trebuie să recunosc: până azi, nici un client nu m-a întrebat „care e definiția standard acceptată a relațiilor publice?”. Mult mai des, am întâlnit întrebarea: „ce pot face relațiile publice pentru mine și compania mea?”.

Răspunsul îl formulez prin tot ceea ce înseamnă comm360. Agenția pe care am fondat-o nu este construită pe definiții, ci pe mulți ani de experiență practică, în care am gestionat comunicarea unor companii internaționale, le-am reprezentat în situații delicate și uneori conflictuale, am construit proiecte cărora nimeni nu le dădea multe șanse și, în general, am demonstrat că relațiile publice sunt și trebuie să fie unul din instrumentele pe care managerii se bazează pentru creșterea afacerilor lor.

Această experiență se traduce, simplu, în instrumente și tehnici de comunicare deprinse în ani lungi de practică. Fie că vin din zona relațiilor publice „pure”, fie că își au originea în alte profesii din sfera comunicării publice, ele trebuie să respecte un singur criteriu: să fie utile în situația dată. Să alegi strategia corectă, să ai instrumentele potrivite pentru a o implementa și să investești continuu în dezvoltarea oamenilor-cheie indiferent de crizele prezentului: sunt cele 3 aspecte pe care orice companie de succes și-a construit acest din urmă atribut.

O abordare la 360 de grade este ceea ce definește orice campanie comm360. Acest articol este în același timp un nou început de capitol pentru mine, dar și o invitație pentru cititorii mei. Vă invit să descoperim noile perspective pe care comunicarea profesionistă și integrată în obiectivele companiei vi le poate aduce.

Discuțiile despre ce sunt și ce nu sunt relațiile publice vor continua. Noi suntem aici pentru momentele în care întrebarea este: „cum ne putem dezvolta?”.

Ce înseamnă PR? Răspunsul comm360

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.