fbpx

Companiile au devenit tot mai „personale” în comunicare, iar brandurile vor sa aiba „personalitate”. Acest nou statut atrage însă după sine noi și uneori neprevăzute responsabilități.

Ce vinde, de fapt, Coca Cola? La început, era un tonic excelent pentru nervi, ce stimula inteligența și vindeca afecțiuni nervoase – cel puțin, așa ne spune prima reclamă de mai sus. Azi, Coca Cola ne spune doar atât: „Taste the feeling”. E un exemplu care ilustrează perfect evoluția ideii de brand. Companiile au încercat să se apropie tot mai mulți de clienți, pe care i-au încurajat să creeze o legătură emoțională, afectivă, cu brandurile – o strategie foarte bună de vânzare, însă cu efecte în zona relațiilor publice și comunicării brandurilor dincolo de momentul de achiziție.

Fiindcă relaționăm mai ușor cu lucrurile pe care le putem umaniza, brandurile au început să își construiască o personalitate pseudo-umană. Consecința firească, dar nu întru totul prevăzută de la bun început, a fost că un asemenea pas aduce responsabilități similare celor pe care le atribuim unor oameni care ne plac.

Este o companie responsabilă și implicată în comunitate? Cum își tratează angajații? Ce face în zona de mediu sau CSR? Asemenea întrebări au devenit tot mai importante în ceea ce aleg azi consumatorii. Este, pe de o parte, o consecință a mulțimii de alegeri disponibile; un rol important l-a jucat însă și umanizarea brandurilor.

Este imposibil să te „trădeze” un făraș – un obiect banal, pe care îl arunci când se strică. Dar mulți oameni se atașează, de exemplu, de mașinile pe care le conduc, iar defecțiunile tehnice sunt văzute ca un soi de afront. Altfel spus, un brand cu adevărat important pentru consumatorii de azi este cel care permite asemenea relații, le încurajează și susține reputația companiei prin experiențe pozitive de brand.

Crearea unui atașament emoțional sau folosirea ca diferențiator pe piață a unei calități subiective sunt tehnici bine cunoscute; ceea ce s-a schimbat azi radical este nivelul de așteptare al consumatorilor, care aleg adesea pe baza unor criterii ce nu țin întotdeauna de produs, ci de compania producătoare și reputația ei.

Aici intervine partea cu adevărat bună: strategia de relații publice este un instrument special creat pentru a fi acordat la specificul companiei și la strategia ei de business. Dar despre aceasta adaptabilitate care contrazice ideea că „un magazin mic / un brand b2b / etc” nu are nevoie de PR sau nu poate organiza evenimente speciale, într-un articol viitor – abonați-vă la newsletterul comm360 pentru a-l primi, alături de alte resurse și noutăți.

Un brand cu personalitate e un brand cu responsabilități

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.